Prowadzona przez mgr Tomasza Bulińskiego.
Cele nauczania:
· | nauka pracy na komputerze, |
· | samodzielna obsługa komputera w życiu codziennym, |
· | kształtowanie znajomości systemu, skrótów klawiszowych, |
· | przyswajanie nazw i oznaczeń komputerowych, |
· | nauka pisania, rysowania w poszczególnych programach, |
· | nauka korzystania z możliwości Internetu, |
· | nauka korzystania z gier edukacyjnych, rozrywkowych i logicznych oraz ich instalacja, |
· | samoobsługa i zaradność w pracy z komputerem, |
· | doskonalenie pisowni, liczenia i zdolności rozumienia pojęć, |
· | nauka obsługi drukarki, drukowanie, |
· | nauka szukania pracy przy pomocy Internetu, badanie rynku pracy oraz szukanie ofert, |
· | nauka posługiwania się sprzętem cyfrowym ( aparat, kamera ). Tworzenie krótkich filmików i albumów ze zdjęciami, |
· | tworzenie wizytówek, kartek okolicznościowych i kalendarzy, |
· | nauka nagrywania płyt CD/DVD oraz korzystania z dysków przenośnych (pendrive). |
Wartości terapeutyczne:
· | rozwój intelektualny, |
· | poznanie nowoczesnych technik komunikacyjnych i praktyczne ich wykorzystanie, |
· | nauka posługiwania się sprzętem cyfrowym, |
· | wyrabianie umiejętności w szukaniu pracy przez Internet, |
· | kształtowanie umiejętności pisania, czytania, gramatycznych oraz intelektualnych, |
· | rozwijanie różnego rodzaju uzdolnień, |
· | poszerzanie swojej wiedzy, |
· | rozwój umiejętności samokształcenia i wyobraźni, możliwość wyrażania ekspresji twórczej, |
· | ćwiczenie koncentracji uwagi i wyobraźni przestrzennej, |
· | wyrabianie płynności i szybkości ruchów z uwzględnieniem spostrzegania wzrokowego, koncentracji uwagi i operacji umysłowych, |
· | ćwiczenie sprawności rąk, koordynacja rąk oraz współpraca palców podczas posługiwania się klawiaturą komputera, |
· | ćwiczenia porównywania – podobieństwa i różnice, |
· | wzbogacanie słownika biernego i czynnego, |